söndag 24 januari 2010

Har du hört talas om QX eller Qruiser som de flesta kallar den? Det är ett gay-community på nätet, ett lunarstorm fast för bögar. Den huvudsakliga funktionen verkar vara att söka sex, för det är i alla fall det som folk frågar om. Ska vi knulla? Gillar du att få kuk? Hej, jag är hetero men vill testa med en kille! Man blir förbannat trött på det där, jag vill ju ha en kille att älska!
Jag har faktiskt haft några pojkvänner, jag är trots allt inte helt nybörjare på området. Min senaste hette Oskar, det är många bögar som heter så och jag hittade alltså en av dem. Eller så hittade han mig, jag vet inte riktigt. Oskar var i alla fall en bra kille med många komplex, han jämförde öppet sig själv med några av mina gamla ex. Och när vi pratade djupt me varann en gång så insåg jag att han i helighet jämförde mig med sina gamla... Jag blev tydligen jämförd med hans kompisar oxå för en dag så dumpade han mig och blev rätt snart ihop med en av sina vänner.
Egentligen så var Oskar en skitstövel, det märktes efteråt när han forsatte att snacka sex med mig och dessutom blev sur när jag sa att jag tyckte om honom. Han tyckte att jag försökte få honom att känna skuld. Det var ju fan han som dumpade mig! Jag älskade ju honom för helvete!
det där är några månader sen nu, kontakten bröts efter ett tag och jag glömde bort honom, trodde jag. Men ha ringde mig för inte så länge sen o då var det kört igen. Jag minns egentligen inte vad han sa men jag tolkade det som att jag fortfarande hade chansen... Så jävla dumt, klart att jag inte har nån chans! men ändå så ligger jag här och hoppas och drömmer om honom. Varför ska kärlek vara en sån jävla stark känsla?
Han var lite mansgris och tog mig väldigt mycket för givet, kändes det som. Antagligen för att han inte hade rätt känslor, hade han några känslor alls förutom kåthet? Men jag kände ändå att det fanns nåt väldigt bra inom honom, jag var övertygad om att det skulle komma fram. Men nej.
Han pratade sså fint om att ett förhållande är nåt man bygger tillsammans, att man alltid kommer stöta på nya killar som verkar bättre än sin kille på vägen genom livet, men att det man har byggt tillsammans är det som betyder nåt och är det som håller samman. Jag trodde att han ville bygga med mig, men det ville han alltså inte. Men jag ville! Jag drömmer fortfarande om hur bra vi skulle ha det tillsammans!
Jag hade det ganska jobbigt i skolan då, och han var ljuset i tunneln. Ljuset var ett jävla tåg, jag blev helt överkörd. men jag älskar honom fortfarande. Är jag dum eller?
Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar